Når bagpladen er monteret, sættes statoren på uden at den spændes helt fast. Således kan statoren stadig justeres fra side til side og derved gøre det meget nemmere at indstille tændingen.
Sæt tændingsmicrometeret i topstykket, løsn skruen og kør stemplet i top i den retning som motoren normalt kører (med uret set fra tændingssiden). Når stemplet er i top, spændes skruen så "pinden" i toppen af micrometeret er spændt (stemplet køres i top vha. variatoren). Drej tændingsmicrometeret med uret 1,4 omgang (for at sætte fortændingen til 1,4mm før top) og sørg for at stemplet kører tilbage mod uret (igen stadig set fra tændingssiden).
Når stemplet står 1,4mm før top sættes svinghjulet på. Den røde streg, som er ud for den pil der viser den vej som din motor kører, sættes ud for stregen som er vist på statoren. Spænd svinghjulet og finjuster det sidste ved at dreje på statoren og spænd derefter statoren.
Husk altid at tjekke efter, om den røde streg står ud for stregen på statoren, 1,4mm før top, og at den grønne streg står ud for stregen på statoren når stemplet er i top.